martes, 16 de diciembre de 2014

QUE HE APRÉS!!!!!

He aprés a compartir i gaudir unes hores i espais amb nins amb TEA.

La importància d'una fonamental formació molt específica sobre com aprenen els nins amb TEA, com necessiten un línia concreta d' ensenyament-aprenentatge per afavorir la seva educació, integració i la millora en la qualitat de vida. On nosaltres hem de formar-nos contínuament.

Que aquest aprenentatge és pot transferir als nins amb un desenvolupament típic per a la consecució d'una millora educativa, en el clima de la classe i de cadascun dels alumnes. I no a l'inrevés.

La clau de l'aprenentatge es aprendre a reforçar en positiu els comportaments adients dels nostres alumnes, conèixer les coses que l'agradem per utilitzar-les com a eina de motivació adequada. Posar-se en el seu lloc, determinar la funció comunicativa que contenen les conductes disrúptives per així,cercar la manera de comunicació més favorable. Per exemple: llançament d'objectes/ cridar com conductes problemàtiques podem substituir-les per tocar a l'adult i verbalitzar" MIRAME" per obtindre informació. A més , d'un avançament a preveure, a anticipar-se a les conductes disruptives.

A fixar-me en la reflexió de la quantitat d'ajuda innecessària que els oferim sense necessitar-la de forma gestual i verbal interferint en la pròpia autonomia i desenvolupament d'ells. Un cop prés consciència d'aquest fet he començat el camí de reducció d'aquesta ajuda i  menys interrumpcions durant l'aprenentatge.

Ja era molt conscient de la importància del vincle fámília-escola-institucions públiques pel meu treball en l'educació pública. Però, actualment té una prioritat extrema aquesta relació amb els dos sentits on poder compartir incerteses, pautes a seguir, informació...on tots cerquen el bé del nin.
A nivell personal,he transmet aquest aprenentatge  a la pròpia feina. Com a mestra de primària he augmentat i consolidat  una major comunicació natural amb l'alumnat on predomina l'alegria, el compartir, la pau i s'oblida l'enuig. Amb una gran satisfacció perquè els nins reclamen aquest tipus de comunicació dins l'aula. I, a la vegada els meus companys, manifesten interès per millorar la comunicació amb els alumnes. 
I darrer de tot, jo he aprés molt més dels nins  que ells de mi.
 Donçs, des d'aquí done les gràcies per aquesta oportunitat d'aprendre.


No hay comentarios:

Publicar un comentario