lunes, 15 de diciembre de 2014

REFLEXIONS TRANSVERSALS SOBRE EL PLA D'INTERVENCIÓ . 1



Finalitzant el pràcticum arriba el moment d'expressar  les reflexions  transversal/conclusions sobre el pla d'intervenció planificat al principi com a conseqüència del coneixement  i experiència adquirida a les pràctiques del semestre passat.

Aquest pla d'intervenció ha continuat el procés de desenvolupament de les habilitats funcionals del nin amb TEA amb moments d'incertesa com a l'iniciació d'àrea d'autonomia per la subàrea de vestits i menjar, amb moments de gaudiment  quan ho generaltitza al col·locar-se la seva jaqueta , quan Josep empra el llenguatge verbal per comunicar allò que vol...

Aquesta consecució és fruit  de la intervenció psicoeducativa amb una constància de treball basat  en aspectes del programa TEACCH,  acompanyat de la metodologia de l'Anàlisi Aplicat de la Conducta (ABA, antecedent-conducta-conseqüència) i l'ús de sistemes alternatius de comunicació (PECS) i el parla signada de Benson Shaeffer..

Considere que la intervenció psicoèducativa ha de continuar així amb l'adaptació de les habilitats en funció del moment de desenvolupament i amb una implicació més consistent des de la pròpia família (pares, germana). I, el manteniment de la vinculació amb l'escola, Servei Social...  A la fi, tothom que sigui al voltant del nin amb TEA ha   conèixer, utilitzar i afiançar l'ensenyament-aprenentatge  des d'una mateixa  i única línea de treball , que és aquesta.

CONFIE AMB AQUEST PLA D'INTERVENCIÓ perque he viscut l'experiència de l'avanç realitzat per aquests nins al llarg de tot el període de pràctiques I i II,  és sorprenent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario