Finalitzant
el pràcticum arriba el moment d'expressar
les reflexions transversal/conclusions sobre el pla d'intervenció planificat al principi com a
conseqüència del coneixement i
experiència adquirida a les pràctiques del semestre passat.
Aquest
pla d'intervenció ha continuat el procés de desenvolupament de les habilitats
funcionals del nin amb TEA amb moments d'incertesa com a l'iniciació d'àrea
d'autonomia per la subàrea de vestits i menjar, amb moments de gaudiment quan ho generaltitza al col·locar-se la seva
jaqueta , quan Josep empra el llenguatge verbal per comunicar allò que vol...
Aquesta
consecució és fruit de la intervenció psicoeducativa amb una constància de treball basat en aspectes del programa TEACCH, acompanyat de la metodologia de l'Anàlisi
Aplicat de la Conducta (ABA, antecedent-conducta-conseqüència) i l'ús de
sistemes alternatius de comunicació (PECS) i el parla signada de Benson Shaeffer..
Considere
que la intervenció psicoèducativa ha de continuar així amb l'adaptació de les
habilitats en funció del moment de desenvolupament i amb una implicació més
consistent des de la pròpia família (pares, germana). I, el manteniment de la
vinculació amb l'escola, Servei Social...
A la fi, tothom que sigui al voltant del nin amb TEA ha conèixer, utilitzar i afiançar
l'ensenyament-aprenentatge des d'una
mateixa i única línea de treball , que
és aquesta.
CONFIE AMB AQUEST PLA
D'INTERVENCIÓ perque
he viscut l'experiència de l'avanç realitzat per aquests nins al llarg de tot
el període de pràctiques I i II, és sorprenent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario