martes, 16 de diciembre de 2014

REFLEXIONS TRANSVERSALS SOBRE EL PLA D'INTERVENCIÓ. 2


 .
Continue la reflexió transversal prestant atenció a la mostra  d'objectius .
       Augmentar les habilitats funcionals en  diferents àrees.
Destaque la importància de l'autonomia personal com  aspecte a continuar millorant  introduint  a la subàrea de MENJAR parar /desparar la taula, utilització del ganivet i; en VESTITS, col·locar-se peces de roba (camiseta), fermar/desfermar els cordons de les sabatilles.  Emprant una anàlisi de tasques per desenvolupar el programa d'intervenció  semblant als mostrats al blog  a la fi d'aconseguir un aprenentatge sense errades.
       Analitzar la conducta problemàtica.
Ha set fonamental  l'anàlisi funcional  de les conductes disruptives realitzat el trimestre passat per establir les estratègies a seguir davant d'ells com per exemple ignorar-la, temps fora... I el resultat positiu de la tècnica de modificació de conducta, l'economia de fitxes emprant  els reforçadors com a premi. Assenyale que ha d'esser continua la recerca  de reforçadors  i el manteniment de la seva funció que és reforçar la conducta adequada.
Aquesta millora és conseqüència  d'emprar correctament l'anàlisi conductual aplicat (ABA).
Respecte les graelles per l'enregistrament de la tolerància davant les correccions de l'adult ha set modificada per la necessitat d'un major número de quadrícula ja que, augmenta la tolerància acceptada.
S'ha d'aconseguir la millora del pas de generalització als altres àmbits (casa, escola) per caminar tots junts de forma coherent  facilitant  així, el desenvolupament dels nins amb TEA.
       Participar en jocs senzills per torns.
Es fonamental la recerca d'aquells jocs/reforçadors que semblin motivant per aconseguir -ho.
       Comunicació amb els pares, tutor de l'escola.
Del pla presentat en queda pendent com haver aconseguit  la presentació i implicació de la mare de na Maria per realitzar el curs d'habilitats on-line  i , en el cas d'en Josep per passar l' Inventario de Desarrollo. Batelle.
Molt important la cooperació, comunicació amb els pares i tutors o altres persones que envolten als nins amb TEA.  S'ha de cercar com augmentar la col·laboració de la família en l'evolució del fill , que siguin conscient de la importància de treballar un mínim de 3-5 hores diàries amb ells, de la generalització de l'aprenentatge a tots els àmbits, que de vegades sóm nosaltres qui fem despenent als nins per desfavorir aquest ensenyament-aprenentatge, és a dir, ELS NEGUEM L'OPCIÓ D'APRENDRE.

No hay comentarios:

Publicar un comentario